Історія створення учнівського самоврядування
Учнівське самоврядування– це спосіб залучення учнів до систематичної участі у навчально-виховному процесі. Самоврядування – самостійна діяльність учнів, яка відбувається за координації відповідального педагога.
Відповідно до Закону України “Про освіту”, громадськесамоврядуванняв закладі освіти–це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти. Учнівське самоврядування є однією з форм громадського самоврядування в закладі освіти.
У 2006/2007 навчальному році в нашому закладі освіти створюється орган учнівського самоврядування. Метою створення організації послужило те, що сучасна школа, як і вся система народної освіти, не зможе працювати в повній мірі, поки не буде дано право голосу наймолодшим, але тим не менш активним її громадянам-учням.
Ліцей - це маленька держава з масою виникаючих питань і проблем. Тому, самі учні не раз піднімали питання про створення подібної організації.
У вересні 2006 року на засіданні педагогічної ради педагогічний колектив ХЗОШ № 91 прийшов до єдиної думки про створення органу учнівського самоврядування. Всім, хто виявляє інтерес до створення органу самоврядування, був запропонований проєкт створення організації. На допомогу була взята вся наявна в школі навчально-методична, виховна література. У підсумку проєкт був названий «САМ» (самостійний, активний, мобільний).
У структуру учнівського самоврядування входять діючі міністерства. Контроль за роботою міністерств здійснює Президент. Вся система самоврядування будується на демократичних принципах. У жовтні 2006 року були проведені вибори Президента школи. Право голосу надавалося всім без винятку учням. Із запропонованих кандидатур Президентом був обраний учень 9-В класу - Довнер Максим.З активу учнівського самоврядування були проведені вибори на місцевому рівні на пости міністрів. Було створено 4 міністерства: Міністерство освіти, Міністерство культури і преси, Міністерство праці та правопорядку, Міністерство охорони здоров'я і спорта.
В 2009/2010 навчальному році актив самоврядування змінився. Були проведені вибори на всіх рівнях. Другим Президентом в історії учнівського самоврядування стала Соломонова Марія - учениця 9-А класса.
В 2011/2012 навчальному році були проведені чергові вибори в учнівське самоврядування. Перемогу на виборах отримала Лущан Олена, учениця 9-Б класу. Її заступником стала Череватенко Галина, учениця 9-Б класу.
В 2012/2013 навчальному році президентом стала учениця 10-Б класу Красюк Тетяна.
Наступні вибори Президента "САМ" відбулися у 2013/2014 році. Президентом став учень 9-Б класу Клімов Ельдар.
В 2014/2015 навчальному році учнівське самоврядування почало роботу над міжнародним освітнім проєктом "Демократичне врядування в школі".
В листопаді 2016/2017 навчального року відбулися чергові перевибори Президента. На цей раз Президентом закладу освіти було обрано учня 8-А класу Юссуфа Зіада. Майже рік учень перебував на цій посаді. У вересні 2017/2018 навчального року Юссуф Зіад представляв роботу учнівського самоврядування "САМ" на звітньо-виборчій конференції самоврядування закладів освіти Слобідського району. В 2018/2019 навчальному році посаду Президента учнівськго самоврядування школярів знов обрали Юссефа.
Для учениці 9-А класу Кротенко Поліни 2020 рік ознаменувався перемогою в учнівських виборах на посаду Президента учнівського самоврядування "САМ". 16 січня 2020 року відбулися дебати між ученицею 10-А класу Саленко Анастасією і ученицею 9-А класу Кротенко Поліною. За результатами таємного голосування, проведеного серед учнів 6-11-х класів, перемогла Поліна Кротенко.
Вибори на пост Президента учнівського самоврядування на початку 2022 року виграв учень 10-А класу Мерзлікін Артем. Його пропозиції та погляди були найпереконливішими для учнівської громади.
В 2022/2023 навчальному році пост Президента учнівського самоврядування посів учень 10-А класу Корчевний Михайло. Але війна внесла свої корективи в діяльність самоврядування. І заходи серед учнівської громади стали проводитися в онлайн форматі; більше з'явилося волонтерських та благодійних акцій на підтримку захисників України, поранених бійців, людей похилого віку, які залишилися без допомоги, вимушеним переселенцям, безхатнім тваринам.
Військовий стан суттєво змінив умови навчання та виховання, а також зумовив труднощі, що потребують від учнів додаткових зусиль та вмінь пристосовуватися до нових умов.
В умовах сьогодення необхідно навчитися долати невизначеність та складність, уміння вчитися самостійно, підтримувати фізичне та емоційне благополуччя своє власне й родини, співпереживати й дипломатично вирішувати конфлікти, долучатися до підтримки ЗСУ та допомагати дітям із числа ВПО. Тому, починаючи з 2022 року самоврядування віддає пріоритетні напрями в роботі міністерствам волонтерства, міжнародних зв'язків, спорту та науки.
В травні 2024 року під час голосування в онлайн форматі посаду Президента самоврядування отримала учениця 10-А класу Гіріч Софія - активна учасниця волонтерських, благодійних акцій, позашкільних заходів, марафонів та челенджів з 2014 року.