/Files/images/виховання6.jpg
ЗВІТ
ПРО ПРОВЕДЕНУ РОБОТУ
ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ХЗОШ № 91
З ВИХОВНОЇ РОБОТИ
у 2020/2021 навчальному році

Головною метою сучасної загальної середньої освіти в Україні є виховання свідомого громадянина, формування життєво компетентної особистості, здатної до життєдіяльності в полікультурному соціумі. Згідно з основними викликами сьогодення, школа ХХІ століття – це передусім відкрита виховна система, спрямована на виховання дитини як суб'єкта особистісного життя й успіху, оволодіння учнем життєвою компетентністю.

У ХЗОШ № 91 працює система виховання, в основу якої покладена Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (Указ Президента України від 25.06.2013 № 344), закони України: «Про позашкільну освіту» № 1841-ІІІ, зі змінами від 06.06.2005,«Про повну загальну середню освіту», від 26.04.2001 № 2402-ІІІ «Про охорону дитинства», «Про молодіжні та дитячі громадські організації» № 281-ХІV від 01.12.1998, Укази Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні» № 1013/2005 від 04.07.2005, «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих та талановитих дітей та молоді» № 927/2070 від 30.09.2010, «Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя» № 258/2002 від 15.03.2002, від 18.05.2019 № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання на 2020-2025», постанови Кабінету Міністрів України «Про удосконалення роботи з талановитими дітьми» № 88 від 03.02.2010, «Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2016-2020 роки» № 1018-р від 30.09.2015, накази Міністерства освіти і науки України «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти» № 768 від 16.07.2015, «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на2017-2020 роки»від 18.10.2017 № 743-р, «Про затвердження плану заходів на 2019-2022 роки з реалізації Концепції підтримки та сприяння розвитку дитячого громадського руху в Україні»від 20.03.2019 № 171-р, «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України» № 1243 від 31.10.2011 та інші нормативно-правові документи.

Згідно з цими документами виховний процес у ХЗОШ № 91 у 2020/2021 навчальному році будувався відповідно до пріоритетних завдань:

· національно-патріотичне виховання молоді;

· створення найкращих умов для самопізнання, саморозвитку, самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, підтримка обдарованих дітей;

· формування образу «Я» як системи особистісних цінностей;

· моральне виховання молоді на основі загальнолюдських цінностей, створення умов для вільного вибору нею своєї світоглядної позиції;

· формування національної свідомості, належності до рідної землі, народу, визнання духовної єдності поколінь та спільності культурної спадщини; виховання почуття патріотизму;

· пропаганда здорового способу життя, зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я;

· проведення роботи щодо профілактики та попередження правопорушень, злочинності, бродяжництва;

· формування екологічної культури учнів, гармонії її відносин з природою.

Стратегічними напрямками виховної роботи у 2020/2021 навчальному році залишились громадянська освіта і національно-патріотичне виховання учнів, розвиток учнівського самоврядування, екологічне виховання, формування здорового способу життя.

Протягом 2020/2021 навчального року ушколіпрацював:

- військовий гурток для учнів 10-х класів «Юний стрілок» (керівник – Красніков Олег Михайлович);

- танцювально-хореографічний гурток (керівник – Глаубе Елліна Віталіївна);

- гурток «Географічне краєзнавство» для учнів 8-х класів (керівник – Камініна Наталія Олексіївна);

-дружина юних пожежників (керівник – Лемещенко Ольга Олександрівна).

Підкерівництвомвикладачапредмету «ЗахистУкраїни» Краснікова Олега Михайловича здійснювалася робота з військово-патріотичноговиховання.

До пам’ятних дат: дня визволення України від нацистських загарбників, 76 річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 76 річниці завершення Другої світової війни, відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років, дня Збройних Сил України, Дня захисника України та Дня українського козацтва, Дня Соборності України, Дню Незалежності України, 80-роковин Великого терору та масових репресій, 35-річниці аварії на Чорнобильській АЕС, Дня пам’яті жертв голодоморів, дня виводу військ з Афганістану, річниці Майдану, дня вшанування подвигу Героїв Крут, подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні в школі проводилися виховні години.

Добре працювали вчителі початкових класів Білецька Лариса Алімівна, Бобова Любов Павлівна, Абакумова Валентина Іванівна, Самойлова Валерія Володимирівна, Колганова Майя Анатоліївна, Тоноян Лариса Борисівна, Кондратенко Олена Миколаївна, Ниценко Інна Олексіївна, Горбаньова Валентина Миколаївна, Сіліна Марина Едуардівна. Це досвідчені вихователі, які приділяли велику увагу питанням культури поведінки, спілкування, зовнішнього вигляду та безпеки життєдіяльності учнів. Вони дбають про те, щобкласніприміщеннябулизатишними, а мікроклімат у колективі – родинним.

У початковійшколівже сталотрадиційним свято «Посвята в першокласники», яке в цьому році проводилося в он-лайн форматі. Результат виступів дітей показує належне керівництво під час підготовки свята з боку класних керівників.

Учні 2-4 класів цікаво провели спортивні змагання «Зробимо себе та світ краще завдяки спорту, його цінностей та ідеалів», які були присвячені декаді Олімпійського спорту та відкритого Олімпійського уроку (вчителі фізичної культури Цибульникова Марія Миколаївна, Тесленко Лариса Петрівна).

Школярі брали активну участь у конкурсах малюнків, проектах, фестивалях, а саме:

· «Святкові візерунки» (переможціПолякова К. – 1-Б клас, Леонова М. – 6-Б, Купріянов Р. – 4-Б клас, Ігнатенко І. – 6-А клас);

· «Охорона праці очима дітей - 2021»;

· «Мої права»;

· «Соціальна аФішка «Безпечна електрика у моєму житті»;

· «Мій біль - Афганістан»;

· «Тіні незабутого Чорнобиля»;

· Еко-Енерго-Конкурс «Україні – зелений курс!» - 2021;

· «Пожежі краще запобігти» (переможець учень 1-В класу – Гура Дмитро);

· «Свят і Я»;

· «Місто твоєї суперсили!»;

· У шкільному он-лайн конкурсі-фестивалі хорів «В нашім серці Україна» І місце посів хор учнів 7-А класу (керівник Клюєва Олена Сергіївна);

· У Фестивалі-конкурсі макетів земної кулі «Подорож заради миру» (найкращу модель «Голуб миру подорожує світом» виготовив Купріянов Р. – 4-Б клас);

· У районному конкурсі захисту проектів «Харків очима небайдужих дітей» (у номінації Харків – мої крила» отримала диплом ІІІ ступеню Козорєзова С.);

· У освітньо-мотиваційному проекті до 35-річниці Чорнобильської катастрофи «Харків пам’ятає CHORNOBYL» (переможці Очкурова П.та Тютюнник В. 7-А клас)

· У районному етапі міського конкурсу «Молода людина року» диплом лауреату конкурсу у номінації «Фізична культура» отримала Лаврова С. – 9-Б клас, у номінації «Учні загальноосвітніх шкіл» - Кротенко П. 10-А клас.

Учасники шкільного танцювально-хореографічного гуртка (ансамблю) «Еледанс» (учні 1-8 класів) приймали активну участь та отримали перемогу у районних, обласних конкурсах та шкільних святах (керівник Глаубе Елліна Віталіївна).

Під керівництвом вчителя іноземної мови Штих Оксани Іванівни ведеться робота шкільного євроклубу «Euromix».В цьому році члени евроклубу приймали участь у:

· Всеукраїнських конкурсах для євро клубів;

· Всеукраїнському Форумі Мереж ЄС та Єврошколи;

· Міжнародному проекті "Seasonswiththerhythmofnature";

· Міжнародному проекті «Whosechocolatefactoryisthis?»;

· Міжнародний проект e-TwiningPlus(європейська спільнота шкіл);

· Міжнародний проект iEARNз обміну різдвяними листівками;

· Міжнародній панельній дискусії програми «GEIST», присвяченій Дню Землі;

· у Всеукраїнському qr- квесті до Дня Європи;

· «Марафоні унікальних справ ХМОУС-2021», де відбулася онлайн-презентація проекту «Європейський слід в нашому місті», який увійшов в 10 найкращих проектів та посів ІІІ місце.

У 2020/2021 навчальному році під керівництвом Голєнкової Інни Валентинівни активно проводилася волонтерська роботасеред учнів школи. Волонтеришколи та члени шкільного самоврядування «САМ» проводили акції:

· збір коштів для організації Червоний Хрест (3640 грн);

· «Допоможемо разом!» - це збір коштів на лікування учениці 5-го класу Харківської гімназії № 82 Нене Анні (1090 грн)та родині Попових ХЗОШ № 91, мати дітей померла від онкозахворювання (5400 грн);

· За підтримки ініціативи міської влади було організовано благодійну волонтерську акцію «Сестра милосердя АТО/Харків» - це збір засобів первинної гігієни, солодощів, теплих речей, канцелярських товарів для солдатів - воїнів АТО, які постраждали в наслідок проведення бойових дій і перебувають на лікуванні в Харківському шпиталі;

· До Дня захисту тварин (4 жовтня) проводилися Уроки доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин, в яких прийняли участь учні 15 класів школи. Школа отримала Сертифікат учасника Міжнародного Уроку доброти;

· Щорічно у березні учні закладу освіти проводять волонтерську благодійну акцію та допомагають дітям Харківського будинку дитини № 3 – були зібрані та передані вихованцям канцелярські прилади, дитячі шкарпетки та панчохи, засоби гігієни та миючі засоби, іграшки, солодощі, печиво;

· В травні члени учнівського самоврядування провели благодійну волонтерську акцію «Допомога ближньому» - зібрали одяг та взуття, миючі засоби та засоби гігієни, крупи, солодощі, консерви, які передали пацієнтам Харківської обласної психічної лікарні у с. Стрілеча;

· «Каштани» - збір каштанів для тварин Харківського зоопарку (674 кг).

Незабутніми для старшокласників стали свята «Першого дзвоника»та «Останнього дзвоника», «Випускний вечір».Багатозусильдоклалистаршокласники, аби День вчителя, День українського козацтва, День рідної мови, свято 8 Березня, День Вишиванкисталисправжніми святами.

Крім того, учні школи відвідують позашкільні заклади: ЦДЮТ, дитячі спортивні школи, музичні школи, танцювальні колективи, займаються в комп’ютерних клубах та інше. У 2020/2021 навчальному році з 665 учнів 50,2 % учнів залучені до роботи в гуртках та секціях у школі та позашкільних закладах.

Етичне і моральне вихованняучнів також здійснюється на годинах спілкування, виховних та класних годинах з дотриманням карантинних умов.

Велику роль в цьому напрямку відіграють культпоходи в театр «Мадригал» та у кінотеатри міста.

Профорієнтаційна робота у школі знаходиться на достатньому рівні: учні 11 класів відвідують онлайн курси при ЗВО, зустрічаються з представниками різних ЗПТО, коледжів, технікумів, відвідують Дні відкритих дверей. Укладені договори про співпрацю з ЗПТО, ЗВО міста.

Учні чесно і високоякісно трудилися на користь суспільства у парку Машинобудівників, на пр. Льва Ландау. Дбайливо ставилися до природи на пришкільній території.

Роботу з батьками учнів можна відзначити як різноманітну, регулярну. Проходили он-лайн батьківські збори, батьківські лекторії та консультації.

На пільговому обліку у ХЗОШ № 91 перебувають 270 учнів. З них: 11 дітей-сиріт та дітей, які залишилися без батьківського піклування:

1. Кравченко Павло (5-Б клас) – сирота

2. Кишковський Станіслав (8-Б клас) – сирота

3. Труфанова Аліна (10-А клас) – сирота

4. Сурков Роман (2-А) – батьки позбавлені батьківських прав

5. Каменєв Дмитро (2-В) – батьки позбавлені батьківських прав

6. Красіля Давид (3-Б) – батьки позбавлені батьківських прав

7. Купчинська Мирослава (3-В) – батьки позбавлені батьківських прав

8. Зеленцов Роман (6-Б клас) – батьки позбавлені батьківських прав

9. Зеленцов Дмитро (7-Б клас) – батьки позбавлені батьківських прав

10. Ільченко Юлія (6-Б клас) – батьки позбавлені батьківських прав

11. Ручка Діана (4-В клас) – батьки позбавлені батьківських прав

За рішеннями Виконавчих комітетів за усіма дітьми під опікою призначені опікуни, які в повному обсязі виконують свої обов’язки відносно дітей:

· отримують щомісячно пенсію на утримання дитини;

· слідкують за навчанням дітей, займаються їх вихованням;

· отримують протягом року безкоштовні путівки до заміських оздоровчих таборів, санаторіїв або пришкільних таборів відпочинку;

· кошти з фонду всеобучу, які витрачають на придбання дітям шкільного одягу та взуття.

Рішенням Виконавчих комітетів обов’язки по утриманню та збереженню житла дітей-сиріт покладено на опікунів до досягнення дитиною повноліття.

Класні керівники відвідують сім’ї на дому, складають акти житлово-побутових умов проживання дітей. Спільно з практичним психологом школи Шевченко А.М. складають характеристики учнів. Усі учні цієї категорії безкоштовно харчуються у шкільній їдальні, безкоштовно відвідують театралізовані вистави, отримують подарунки до новорічних свят.

Питання стану роботи з запобігання дитячого травматизму постійно розглядається та аналізується на педрадах, нарадах вчителів.

Напередодні канікул в проводяться дні безпеки життєдіяльності, комплексні бесіди з усіх видів дитячого травматизму; оформлюються пам’ятки на канікули. У школі є схема безпечного руху до школи. Працюють шкільні загони ЮІР та ДЮП. Випадки травмування доводяться до відома батьків на класних батьківських та загально шкільних батьківських зборах.

Напередодні екскурсій, культпоходів у театр, кінотеатр, планетарій тощо з учнями проводяться бесіди з попередження дитячого травматизму, робляться записи у щоденниках та журналах виїзду класу.

На батьківських зборах в Zoom класні керівники регулярно інформують батьків про випадки дитячого травматизму і планують спільні заходи з попередження дитячого травматизму. Профспілкою школи складено графік чергування вчителів у травмонебезпечних місцях школи. Але у грудні 2020 року під час освітнього процесу (на уроці фізичної культури) був травмований учень 3-А класу Мерзлікін Єгор (із-за особистої необережності, внаслідок порушення правил поведінки та порушення посадових обов’язків вчителем фізичної культури, внаслідок чого Єгор отримав травму – забиття м’яких тканин голови). Вчителю фізичної культури, Тесленко Ларисі Петрівні, було винесення догани за порушення посадової інструкції вчителя.

Організована робота правового виховання для старшокласників та батьків. У школі кожний місяць проводяться робота за програмою «Шкільний офіцер поліції». Із цією метою у школі проведено ряд тематичних інформаційно-просвітницьких заходів: бесіди, виховні, батьківські збори, зустрічі з представниками ювенальної поліції тощо.

У ХЗОШ № 91 ведеться систематична профілактична робота, яка спрямована на реалізацію заходів щодо попередження злочинів і злочинності, бродяжництва, удосконалення способу життя учнів без порушень норм моралі; розвиток умов, що сприяють збереженню здоров’я та життя дітей, виявлення негативних змін у поведінці учнів, виявлення причин і умов, що сприяють скоєнню злочину, попередження їх подальшого розвитку; організацію змістовного дозвілля, поліпшення роботи з підлітками з девіантною поведінкою. Адміністрація школи тісно співпрацює з правоохоронними органами, ССД, ювенальною поліцією, наркологічною службою, міським центром зайнятості, центром соціальних служб сім’ї, дітей та молоді.

Приділяється постійна увага виявленню та залученню до навчання дітей, що ухиляються від отримання загальної середньої освіти. Напрацьовано досвід контролю та реагування на пропуски занять учнями. Щомісяця діє шкільна Рада профілактики правопорушень та негативних явищ в учнівському середовищі.

В школі ведеться щоденний облік відвідування школи дітьми, особливо дітей девіантної поведінки. Ведеться картотека обліку дітей пільгового контингенту, учнів девіантної поведінки та неблагополучних сімей.

За учнями, схильними до правопорушень, закріплені громадські вихователі з числа працівників школи.

Згідно акту-звірки з ювенальною поліцією на обліку в поліції не перебуває жоден учень школи. На шкільному обліку за порушення дисципліни, внутрішньошкільного розпорядку, пропуску занять без поважної причини, паління цигарок на території школи не перебуває жоден учень. Сімей, які опинилися в скрутних життєвих обставинах – 1 (Усарова Олександра – 4-В клас).Вчителі наставники, класні керівники проводять профілактичну, виховну та правову роботу з цими учнями, розробили плани індивідуальної роботи з дітьми девіантної поведінки. Відвідують сім’ї за місцем проживання, проводять індивідуальні бесіди з батьками, які ухиляються від виконання своїх обов’язків.

Класні керівники докладають багато зусиль, щоб виховати справжніх громадян України, людей, спроможних увійти у нове життя, здатних не пливти за течією, а йти обраним шляхом.

Таким чином, у школі створено всі умови для формування морально – духовної, життєво компетентної особистості, для інтелектуального, духовного, фізичного, естетичного розвитку учнівської молоді, підготовку її до активної діяльності в різних галузях науки та виробництва, самовизначення при виборі майбутньої професії.

Звіт вих робота 20 21

Кiлькiсть переглядiв: 72