/Files/images/школа4.jpg

Програма " Школи сприяння здоров’ю"


Концепція розвитку «Школи сприяння здоров’ю»

Здоров’я дітей – одне із основних джерел щастя, радості та повноцінного життя батьків, учителів, суспільства в цілому. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження та зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. Турботу викликає різке погіршення стану фізичного та розумового розвитку молодого покоління, зниження рівня народжуваності та тривалості життя, зростання смертності, особливо дитячої.

Наші діти на сьогодні – ослаблені та хворобливі як, урешті, й належить бути дитині, котра погано та нераціонально харчується, живе в забрудненому навколишньому середовищі, не займається справжньою фізкультурою та постійно зазнає нервових перевантажень.

З початком відвідування школи 85 % дітей набувають певних порушень соматичного та психічного характеру, зростає кількість дітей, які мають психоневрологічні захворювання.

За даними моніторингового дослідження можна побачити: щороку кількість здорових дітей зменшується. Також є дані, що щороку зростає показник надмірної ваги. Це свідчить про недостатню культуру харчування підлітків, батьків і неправильний вибір батьками їжі для школярів. Якщо в школі за раціональним харчуванням учнів слідкує адміністрація, працівники їдальні та медичний персонал, то вдома діти, зазвичай, не дотримують правил раціонального харчування. Все це не може не хвилювати педагогів і медиків, тому що діти вже в 1 класі мають відхилення здоров’я.

Одним із головних завдань сучасного суспільства є створення освітньої системи, яка б не лише виховувала освічену культурну людину, але й зберігала та зміцнювала її здоров’я.

На сьогодні головним завданням діяльності педагогічного колективу школи на сучасному етапі має бути збереження та зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у вчителів, учнів та їх батьків.

Загальні положення

Мета та завдання програми «Школа сприяння здоров’ю»

Мета:

· Залучати батьківську громадськість, представників медичної галузі, орган шкільного самоврядування, громадські організації й обєднання до проведення превентивних заходів щодо профілактики негативних проявів у дитячому та молодіжному середовищі;

· Формувати в учнів уявлення про основні поняття здорового способу життя, розуміння його засад;

· Побудувати навчально-виховний процес таким чином, щоб він не лише не погіршував фізичного стану учнів, але й зміцнював їхні сили та можливості;

· Скоординувати зусилля учасників навчально-виховного процесу, спрямувати їх на збереження та розвиток здоров’я учнів;

· Формувати та розвивати культуру здоров'я серед учасників освітнього процесу, організувати їхню життєдіяльність на позиціях здорового способу життя.

Завдання:

· Створення умов для задоволення потреб кожного учня у зміцненні здоров’я, фізичному та духовному розвиткові;

· Створення психолого-педагогічних та організаційно-педагогічних умов, які б забезпечували здоров’я і комфорт учнів за допомогою гуманізації та демократизації освітнього процесу на підставі фізкультурно-спортивної активності, обґрунтованої відповідності навчального навантаження обсягові інформації, психофізичним можливостям її засвоєння, переведення традиційної інформаційно-об’ємної системи навчання на систему, яка навчає учнів самостійно здобувати знання, вільно мислити, застосовувати отриману інформацію на практиці;

· Реалізація наукової організації навчальної праці, харчування та відпочинку учнів;

· Створення максимально можливих санітарно-гігієнічних умов;

· Залучення учнів до свідомої діяльності з формування культури здорового способу життя, забезпечення цього процесу навчально-методичними посібниками;

· Створення в школі системи управління та моніторингу здоров’язберігальної технології;

· Формування культури здорового способу життя учнів як у навчальний, так і позаурочний час;

· Зміцнення здоров’я учнівської молоді засобами виховання фізичної культури;

· Організація здорового дозвілля: заняття спортом, музикою, мистецтвом, членство в клубах, гуртках.

Форми та методи роботи

Найефективнішими формами та методами роботи є:

· години спілкування

· тренінги

· створення презентацій, проектів, відеороликів

· «круглі столи»

· спільні з батьками заходи

· консультації

· діяльність органу учнівського самоврядування

· інтелектуальні та розвивальні ігри

· гуртки та клуби за інтересами

· конференції, диспути, дискусії, ток-шоу

· дні відкритих дверей

· уроки

· відеолекторії

· батьківські збори

· фестивалі соціальної реклами та авторських фільмів

· моніторинг

· просвітницькі акції

· колективна творча справа

· шкільна газета

· випуск стіннівок

· Дні здоров’я

· зустрічі з лікарями

Учасники програми

Процес упровадження та реалізації програми проходить за участю всіх учасників освітнього процесу:

· адміністрації

· учителів

· учнів

· класних керівників

· психолога

· соціального педагога

· батьків

· медичного працівника

· представників громадськості

· технічного персоналу

· бібліотекаря

- шкільного поліцейського.

Кiлькiсть переглядiв: 343