Заходи на виконання програми “Обдаровані діти”
І. Учень.
№ | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Надати учням достатній вибір спецкурсів, факультативів, які забезпечать профільне навчання, отримання учнями ХЗОШ № 91 освіти понад державний мінімум, довузівську підготовку. | До 01.05.2019 | Топоркова Н.С. Горбаньова В.М. |
2. | Продовжити роботу практичного психолога щодо виявлення недоліків в психологічному розвитку дітей і наступної корекції. | З вересня протягом року | Практичний психолог |
3. | Продовжити вивчення соціально-психологічного клімату в класах. ,організувати, в разі потреби, його корекцію. | З вересня протягом року | Практичний психолог |
4. | Проводити психолого-педагогічні спостереження за адаптацією нових учнів. Результати роботи обговорити на психологічних семінарах, педагогічній раді. | З вересня протягом року | Практичний психолог |
5. | Вивчити рівень фізичного та психологічного навантаження учнів, знайти шляхи його зменшення. | З вересня протягом року | Практичний психолог |
6. | Поповнити кабінет психологічного розвантаження та консультацій літературою, відеофільмами, іграшками. | До травня 2019 р. | Практичний психолог |
7. | Розробити структуру позакласної роботи, органів учнівського самоврядування. | З вересня протягом року | Лебединець О.В. Голінкова І.В. |
8. | Поповнювати бібліотеку науково-методичною та художньою літературою | протягом року | Смірнова Ю.М., директор |
9. | Зменшити перевантаження учнів шляхом: · перегляду змісту освіти; · інтеграції предметів; · використання інноваційних методик; · зменшення об'єму домашніх завдань; · перенесення частини навчального матеріалу на факультативи за вибором; · передбачення в розкладі розумного чергування різних видів діяльності учнів. | протягом року | Топоркова Н.С. Заступники директора |
10. | Провести поглиблене медичне обстеження дітей і спланувати індивідуальну роботу з учнями, які мають патології. | вересень- жовтень | Медсестра Батракова Н.М. |
11. | Відкрити спортивні секції: · хореографія, · волейбол; · футбол, · баскетбол. | Вересень 2018 | Лебединець О.В., педагог-організатор |
12. | Провести зимову і літню спартакіади | Січень 2019 Червень 2019 | Цибульникова М.М., Красніков О.М. |
13. | Провести дні здоров’я в усіх класах школи. | Вересень 2018, Січень 2019, Червень 2019 | Вчителі фізкультури, Батракова Н.М. |
14. | В усіх класних журналах мати «аркуші здоров'я», кожному вчителю, який працює в класі, ознайомитись з ними. | Вересень 2018 | Медсестра, класні керівники |
15. | Укласти угоду з СЕС щодо вивчення впливу перевантаження учнів профільних класів на стан здоров'я дітей. | Жовтень 2018 | Топоркова Н.С. Батракова Н.М. |
16. | Придбати медикаменти та вітаміни. | за потребою | Директор, Батракова Н.М. |
17. | Своєчасно проводити щеплення. | протягом року | Директор, Батракова Н.М. |
18. | Створити комісію і систематично контролювати дотримання санітарно-гігієнічних норм | протягом року | Директор, Батракова Н.М., профспілковий комітет |
19. | Організувати гаряче харчування для учнів 1-11-х класів | протягом року | Топоркова Н.С. Горбаньова В.М. |
20. | Забезпечити гарячим харчуванням дітей пільгового контингенту. | протягом року | Топоркова Н.С. Горбаньова В.М. |
21. | Створити і поповнювати за рахунок спонсорів заохочувальний фонд школи. | протягом року | Топоркова Н.С. |
22. | Організувати мережу гуртків для учнів 1, 2, 5-8 класів | протягом року | Лебединець О.В. |
Робота з обдарованими та здібними учнями.
З метою розв'язання основної задачі – пошуку, навчання, виховання та розвитку обдарованих та здібних учнів, сприяння збагаченню інтелектуального, творчого, культурного потенціалу суспільства здійснити наступні заходи.
№ | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Організувати роботу з психодіагностики, пошуку і виявленню обдарованих та здібних дітей. | протягом року | Практичний психолог |
2. | Продовжити роботу шкільного наукового товариства за секціями · математика; · фізика; · хімія; · економіка; · інформатика; · біологія; · література., українська література | протягом року | Горбаньова В.М. Сердюк О.Д. Панова В.В. Лемещенко О.О. |
3. | Провести дні науки в школі | протягом року | Горбаньова В.М. |
4. | Забезпечити участь учнів в таких заходах: · турніри міста, району; · предметні олімпіади району, області | Грудень-лютий Грудень-лютий | Лебединець О.В. Горбаньова В.М. |
5. | Дозволити заняття і навчання за індивідуальними планами окремим учням (за заявами батьків і рекомендацією педради). | протягом року | Топоркова Н.С. |
6. | Провести І тур учнівських шкільних олімпіад з основ наук | жовтень-листопад | Определякова І.О., керівники м/о |
7. | Забезпечити участь учнів ХЗОШ № 91 в ІІ турі учнівських олімпіад | листопад-грудень | Определякова І.О. |
8. | Провести попереднє слухання-захист учнівських робіт учнів-членів МАН України | грудень | Горбаньова В.М. |
9. | Забезпечити участь учнів ХЗОШ № 91 в І та ІІ етапах конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України | січень-лютий | Определякова І.О. |
10. | Забезпечити можливість включення учнів школи в реальну наукову діяльність на кафедрах вузів міста. | протягом року | Горбаньова В.М., вчителі |
11 | Висунути переможців обласних та міжнародних олімпіад на персональні стипендії фонду «Молоді дарування Харкова». | вересень-жовтень | Горбаньова В.М. |
ІІ Учитель.
№ | Зміст роботи | Термін | Відповідальний |
1. | Спрямувати зусилля на створення умов для творчої роботи вчителя: · зручний розклад уроків, надання методичних днів, звільнення від непритаманних учителю видів діяльності; · створення системи стимулів і соціальних гарантій. | протягом року | Директор, заступники директора з навчально-виховної роботи |
2. | Надати допомогу в оздоровленні та лікуванні вчителів на базі шкільного медпункту (стоматолог, уколи, вітаміни), психотренінг. | протягом року | Батракова Н.М., Шевченко А.М. |
3. | З метою надання методичної допомоги спланувати: · роботу вчителів-наставників з молодими вчителями; · роботу керівників спецкурсів над удосконаленням змісту освіти. | протягом року | Горбаньова В.М. |
4. | Адміністрації ХЗОШ № 91 спрямувати зусилля на пошук ефективних форм контролю, спрямованих на перевірку результатів навчання (тести, зрізи знань, тощо). | протягом року | Директор, заступники директора |
5. | Забезпечити участь вчителів в методичних заходах за межами школи, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності. | протягом року | Директор, заступники директора |
6. | Надавати допомогу вчителям у виданні посібників, задачників, тощо. Проводити презентації виданих посібників. | протягом року | Заступники директора |
7. | Провести атестацію вчителів, які бажають підвищити свою кваліфікаційну категорію. На педагогічній раді заслухати творчі звіти вчителів, які атестуються. | березень | Директор, атестаційна комісія |
8. | Провести І етап конкурсу «Вчитель року» | листопад | Горбаньова В.М. |
9. | Провести анкетування вчителів з метою вивчення побажань щодо створення оптимальних умов праці вчителя. | травень | Директор, ПК |
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ПО РОЗВИТКУ
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ТА ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ
А. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ШКОЛИ.
ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА: “Розвиток самостійності учнів у навчально- пізнавальній, науково-дослідницькій діяльності,
системність в оцінюванні рівня навчання та визначення ефективності праці вчителя і учня”.
ЗАВДАННЯ:
- забезпечити викладання предметів на конструктивному і творчому рівнях;
- розвивати, стимулювати та реалізовувати в учнів різних вікових груп інтелектуальний, творчий потенціал на уроках та в позаурочний час;
- формувати в учнів вміння самостійної праці та реалізації своїх знань на практиці;
№ пп | Заходи | Термін | Відпові-дальний | Примітка |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. | З метою створення координаційних заходів по забезпеченню контролю за ефективністю процесу навчання: продовжити вивчення інтелектуальних здібностей, творчого потенціалу та рівня навчання учнів шляхом: - анкетування учнів 5, 7 класів; 1.11 111 | Вересень, березень | Практичний психолог | Аналіз даних |
1.1 | - визначення рівня якості знань учнів 1-10 класів на основі тестування, контрольних робіт за текстами адміністрації з усіх предметів; | грудень | Заступники директора | наказ |
- анкетування учнів 9-х класів щодо визначення профільних знань; | квітень | Горбаньова В.М. | ||
1.2. | Спланувати організаційну роботу з обдарованими дітьми та скласти план-схему індивідуальної роботи з учнями. | вересень | Определякова І.О. | |
1.3. | Внести у календарні плани групові та індивідуальні випереджуючі творчі завдання для прищеплення учням навичок пошукової,самостійної роботи. | вересень | Заст.директора | Затвердження календар-них планів |
ІІ. | Провести предметні олімпіади, турніри, конкурси в школі (за окремим планом) | Жовтень-листопад | Заст.директора | Графік |
ІІІ. | Забезпечити участь учнів в районних олімпіадах, інтелектуальних іграх, турнірах. | Грудень-березень | Заст.директора, вчителі | Інформ. про результ. |
ІV. | Провести презентацію предметних кафедр та секцій,творчих груп: - кафедра “Здоров”я” (місячник фізкультури та спорту); | лютий | Цибульникова М.М. | План |
- кафедра біології | грудень | Левченко І.М. | ||
- кафедра історії та правознавства; | січень | Голенкова І.В. | ||
- кафедра фізики | листопад | Определякова І.О. | ||
- кафедра іноземних мов | грудень | Лебедєва Л.О. | ||
- кафедра української мови та літератури; | березень | Лемещенко О.О. | ||
- кафедра початкової школи | січень | Бобова Л.П. | ||
- кафедра російської мови та літератури; | січень | Чорноіванова С.П. | ||
- кафедра математики | листопад | Сердюк О.Д. | ||
- кафедра хімії | листопад | Клюєва О.С. | ||
- кафедра „Основ медичних знань”,”Захисту Вітчизни” | лютий | Красніков О.М. | ||
- кафедра географії, економіки | грудень | Ківеренко Р.О. | ||
- кафедра музики, образотворчого мистецтва | березень | Глаубе Е.В. | ||
- кафедра праці | лютий | Белікова С.В. | ||
V. | Провести екологічний двомісячник. | Квітень-травень | Лебединець О.В. | |
VI. | Провести “Круглий стіл” за результатами презентацій. | квітень | Зав.кафедрами Заст.директора | Сумісне засідання предметн. кафедр |
Б. НАУКОВО-ЕКСПЕРЕМЕНТАЛЬНА РОБОТА ШКОЛЯРІВ.
ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА: “Розвиток самостійності учнів у науково- дослідницькій діяльності , забезпечення індивідуальної роботи з обдарованими дітьми, активізація процесів самовираження, самореалізації та саморегуляції”.
Завдання:
- створити науково-обгрунтовані умови для безперервного інтелектуального розвитку учнів;
- формувати в учнів різних вікових груп навичок до самостійної дослідницької роботи;
- створити Шкільного Наукового Товаристав (ШНТ), ради ШНТ;
- створити на базі ШНТ наукових секцій для учнів 5-11 класів;
- удосконалити форми роботи вчителя-консультанта та учня-дослідника на уроках та в позаурочний час;
- удосконалити форми роботи по наданню послуг учням науковими бібліотеками міста;
- налагодити активну взаємодію ШНТ, предметних кафедр і кафедр ВУЗів.
№ пп | Заходи | Терміни | Відповідаль-ний |
1 | Продовжити роботу по залученню учнів різних вікових груп до науково-дослідницької діяльності. З цією метою: | ||
1.1. | Провести психодіагностику обдарованих дітей шляхом анкетування. | вересень | Практичний психолог |
1.2. | Сформувати шкільну базу данних обдарованих дітей за результатами психологічного тестування. | грудень | Практичний психолог |
1.3. | Створити Шкільне Наукове Товариство. Створити координаційну раду ШНТ. | вересень | Горбаньова В.М. |
1.4. | Провести установче засідання: | Жовтень | Горбаньова В.М. |
- відкриття ШНТ; - затвердження плану роботи ШНТ; - затвердження індивідуальних планів роботи членів ШНТ; | |||
- затвердження рекомендацій щодо підготовки членів ШНТ на районну, обласну конференцію захисту науково-дослідницьких робіт | |||
- внести корективи щодо оформлення наукових робіт, власного захисту, підготовки до олімпіад згідно з відповідними документами; | жовтень | Горбаньова В.М. | |
- провести науково-практичну конференцію за результатами роботи ШНТ за рік; | травень | Горбаньова В.М. | |
- розглянути звіти про участь учнів 9-11 класів на конференціях-захистах при районних обласних МАН; | березень | Горбаньова В.М. вчителі | |
1.5. | Активізувати експериментально-пошукову роботу для учнів 5-10 класів на базі ШНТ: - затвердити теми рефератів, досліджень та призначити наукових керівників (вчителів школи, викладачів ВУЗів); | жовтень | Заступники директора, вчителі |
- підготувати захист наукових робіт учнів: - на відкритих уроках; | грудень | Наук.керівники | |
- на засіданнях предметних кафедр; | січень | Зав.кафедрами | |
- під час Днів науки; | квітень | Горбаньова В.М. | |
П. | Взяти участь у роботі районних, обласних, республіканських, міжрегіональних МАН, наукових семінарах і конференціях. | Протягом року | Горбаньова В.М. |
Ш. | Провести шкільні олімпіади. | До 15.11 | Голови кафедр |
IV. | За рахунок батьківських коштів розширити мережу факультативів з інформатики, англ.мови, математики, фізики, хімії, біології та інші. | До 10.09 | Заст.директора |
V. | Провести фестиваль переможців предметних олімпіад. | січень | Горбаньова В.М. |
VI. | Провести свято відмінників. | Травень | Заст.директора |
VIII | Підвести підсумки роботи ШНТ. | травень | Заст.директора |